REGULAMIN ORGANIZACYJNY
PODMIOTU LECZNICZEGO WYKONUJĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ
POD NAZWĄ Centrum dentystyczne LADWA
I. Nazwa podmiotu leczniczego
-
Podmiotem leczniczym jest: „LADWA” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Żyrardowie (96-300), przy ul. Mireckiego, 66, wpisana pod numerem KRS 0000918584, NIP 5291836696, REGON 389825348, wpisana do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą Wojewody Mazowieckiego pod numerem: 000000174538 (dalej jako: „LADWA”).
-
Nazwa podmiotu leczniczego: LADWA Sp. z o.o.
-
Dane adresowe podmiotu leczniczego: Żyrardów, ul. Mireckiego, 66
4. REGON 389825348
II. Podstawa działania
-
LADWA jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:
-
Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (Dz.U. 2011 nr 112 poz. 654 z późn. zm.) i przepisów wydanych na jej podstawie (dalej jako: „Ustawa o działalności leczniczej”);
-
Ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. 2009 nr 52 poz. 417 z późn. zm.) (dalej jako: „Ustawa o Prawach Pacjenta”);
-
Ustawy z dnia 5 grudnia 1996 roku o Zawodach Lekarza i Lekarza Dentysty (Dz.U. 1997 nr 28 poz. 152 z późn. zm.) (dalej jako: „Ustawa o Zawodach Lekarza i Lekarza Dentysty”);
-
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 roku w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. Nr 2020 R. POZ. 666) (dalej jako: „Rozporządzenie w dokumentacji medycznej”);
-
niniejszego Regulaminu (dalej jako: „Regulamin”);
-
wpisu do właściwego Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.
III. Regulamin
-
Niniejszy Regulamin określa:
-
cele i zadania LADWA;
-
strukturę organizacyjną LADWA;
-
cele i zasady korzystania z monitoringu;
-
miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych;
-
rodzaj działalności leczniczej i zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
-
przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych LADWA;
-
organizację i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych LADWA;
-
postępowanie z dokumentacją medyczną;
-
wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej;
-
organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w związku z pobieraniem opłat za świadczenia;
-
sposób kierowania jednostkami i komórkami organizacyjnymi LADWA;
-
obowiązki personelu pracującego w LADWA;
-
prawa i obowiązki pacjentów.
IV. Cele i zadania LADWA
-
Podstawowym celem LADWA jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie działań stomatologicznych służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
-
Do zadań LADWA w szczególności należą:
-
udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii, w ramach kompetencji lekarzy stomatologów oraz asystentów stomatologicznych;
-
udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu:
a) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 77 Stomatologia zachowawcza z endodoncją;
b) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 73 Ortodoncja;
c) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 75 Protetyka stomatologiczna;
d) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 74 Periodontologia;
e) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 72 Chirurgia stomatologiczna;
f) HC.1.3.2 Leczenie stomatologiczne – 76 Stomatologia dziecięca;
V. Struktura organizacyjna podmiotu leczniczego
-
W ramach podmiotu leczniczego wyodrębnia się jednostki organizacyjne LADWA (kod resortowy – 01).
-
W obrębie jednostki organizacyjnej funkcjonują komórki organizacyjne:
-
Poradnia stomatologiczna (kod resortowy – 01);
-
Pracownia RTG (kod resortowy – 7240 Pracownia rentgenodiagnostyki ogólnej).
VI. Cele i zasady korzystania z monitoringu
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa pacjentów i personelu LADWA oraz ochrony mienia – w pomieszczeniach ogólnodostępnych LADWA (w poczekalniach i korytarzach na parterze oraz I piętrze) oraz na zewnątrz budynku (na parkingu oraz chodnikach prowadzących do budynku), prowadzony jest monitoring za pomocą urządzeń umożliwiających rejestrację obrazu. Nagrania obrazu uzyskane w wyniku monitoringu wykorzystywane są wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane, i przechowywane przez okres nie dłuższy niż 3 (trzy) miesiące od dnia nagrania.
Po tym okresie uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile zgodnie z przepisami prawa nie jest wymagane ich zachowanie.
VII. Miejsce i czas udzielania świadczeń zdrowotnych
-
Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych:
Centrum dentystyczne LADWA, Żyrardów, ul. Mireckiego, 66
Centrum medyczne LADWA, Grodzisk Mazowiecki, ul.H.Szcerkowskiego, 4
Centrum dentystyczne LADWA, Warszawa, ul. Dzieci warszawy, 44
Stomatologia LADWA, Mszczonów, ul.Północna, 20A
2. czynny jest:
-
od poniedziałku do piątku w godz. 09:00 – 20:00;
-
w soboty w godz. 09:00 – 18:00, niedziela 10:00 – 17:00
3. Informacje o godzinach otwarcia LADWA są umieszczone w miejscach ogólnie dostępnych dla pacjentów w miejscu udzielania świadczeń oraz na stronie internetowej: ladwadent.pl
4. Świadczenia zdrowotne udzielane są w godzinach otwarcia LADWA, w terminie i czasie wcześniej lub później ustalonym z pracownikiem recepcji w trakcie rejestracji świadczenia.
VIII. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych LADWA
-
Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
-
LADWA udziela świadczeń zdrowotnych z zachowaniem należytej staranności, zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, respektując prawa pacjenta oraz zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
-
Pomieszczenia oraz wyposażenie LADWA i sprzęt medyczny odpowiadają wymaganiom fachowym, sanitarnym i standardom określonym w odrębnych przepisach.
-
Aparatura i sprzęt medyczny LADWA są wprowadzone do obrotu i używania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:
-
osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń;
-
telefonicznego pod numerem: +48 791 380 325 (lub inny numer do konkretnej jednostki medycznej)
-
za pośrednictwem adresu e-mail: ladwadent@gmail.com
-
-
Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. Pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości celem weryfikacji.
-
W Rejestracji pacjent może złożyć:
-
pisemne oświadczenie o upoważnieniu osoby do wglądu w dokumentację medyczną za życia i po śmierci (lub o braku upoważnienia);
-
pisemne oświadczenie o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i 26 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
-
-
Pacjent musi wyrazić zgodę na świadczenie przed każdym zabiegiem z zakresu:
-
endodoncji, protetyki, chirurgii, periodontologii, ortodoncji, wybielania zębów,
wykonania znieczulenia miejscowego.
-
9. Po zarejestrowaniu się do lekarza, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie lekarskim. W sytuacji, gdy jest to pierwsza wizyta pacjenta, pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej.
10. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
11. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi na zachowanie lub czynności personelu LADWA. Skargi przyjmuje Kierownik LADWA.
12. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie LADWA udziela pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.
IX. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych LADWA
-
Do zadań komórek organizacyjnych LADWA należy:
-
udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii zachowawczej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu protetyki stomatologicznej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu chirurgii stomatologicznej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii dziecięcej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu stomatologii estetycznej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu periodontologii;
-
udzielanie świadczeń z zakresu ortodoncji;
-
udzielanie świadczeń z zakresu implantologii stomatologicznej;
-
udzielanie świadczeń z zakresu higienizacji;
-
prowadzenie działań diagnostycznych;
-
prowadzenie profilaktyki stomatologicznej;
-
prowadzenie dokumentacji medycznej;
-
dbałość o wizerunek LADWA;
-
przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty Praw Pacjenta;
-
wykonywanie innych obowiązków ustalonych w poszczególnych zarządzeniach lub zadaniach Kierownika LADWA.
2. Kierownik LADWA wykonuje samodzielnie, lub powierza wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości i jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez LADWA oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
3. LADWA w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, pracowniami protetycznymi, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.
X. Postępowanie z dokumentacją medyczną
-
LADWA prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w:
-
niniejszym Regulaminie;
-
art. 26 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
-
Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie dokumentacji medycznej;
-
klauzuli informacyjnej dostępnej na stronie internetowej: ladwadent.pl
-
-
LADWA zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
-
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
-
do wglądu w miejscach prowadzenia działalności;
-
poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
-
poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji;
-
za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
-
na informatycznym nośniku danych.
-
-
Zdjęcia rentgenowskie wykonywane są wyłącznie cyfrowo i mogą być wydane pacjentowi:
-
na płycie DVD,
-
lub przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez pacjenta (po odpowiednim zabezpieczeniu hasłem przez LADWA).
-
-
Dokumentacja medyczna powinna być udostępniona na pisemny wniosek pacjenta papierowo lub mailowo (zgodnie z wnioskiem) bez zwłok, z wyjątkiem sytuacja, kiedy potrzebne czas na odnalezienie, przygotowanie, podpisanie przez lekarza prowadzającego i kierownika podmiotu. W każdym razie ten termin nie może być dłuższy niż 14 dni.
XI. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
LADWA nie pobiera opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej.
XII. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w związku z pobieraniem opłat za świadczenia
1. LADWA nie ma podpisanej umowy z Narodowym Funduszem Zdrowia i wszystkie usługi medyczne świadczone przez LADWA są odpłatne.
2. Cennik świadczonych usług jest ogólnodostępny w miejscach prowadzenia działalności, oraz na stronie internetowej LADWA dostępnej pod adresem: https:/ladwadent.pl/cennik
3. Cennik świadczonych usług stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. LADWA jest uprawniony do zmiany Cennika i w takiej sytuacji nowy Cennik jest stosowany do usług świadczonych po dniu jego zmiany.
4. Zapłata za świadczoną usługę pobierana jest po wykonaniu tej usługi w przypadku, gdy dany zabieg przeprowadzany jest na jednej wizycie. W przypadku, gdy usługa wykonywana jest w toku kilku wizyt, każda wizyta podlega odrębnej zapytacie, uwzględniającej zakres czynności wykonanych w toku danej wizyty.
5. LADWA udostępnia następujące formy płatności za świadczone usługi medyczne:
- płatność gotówkowa;
- płatność elektroniczna w placówce LADWA;
- przelew na rachunek LADWA:
Nr rachunku: 83102010550000960205047610 (lub inny rachunek firmowy wskazany przez kierownika podmiotu do recepcji)
Zalecany tytuł: DATA | GODZINA ZABIEGU ORAZ IMIĘ I NAZWISKO PACJENTA
6. Umówienie każdej z usług uzależnione jest od dokonania rezerwacji terminu i godziny wykonania usługi i wpłaty zadatku. Zasady rezerwacji, wpłaty i rozliczania zadatku przedstawia pkt XIII niniejszego Regulaminu.
XIII. Sposób kierowania jednostka i komórkami organizacyjnymi LADWA
1. Działalnością LADWA kieruje zarząd LADWA, tj. zarząd LADWA Spółka z ograniczona odpowiedzialnością z siedziba w Żyrardowie, przy ul. Mireckiego, 66, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918584, NIP 5291836696, REGON 389825348 (dalej jako: „Kierownik").
2. Kierownik reprezentuje LADWA na zewnątrz oraz podejmuje decyzje dotyczące jego funkcjonowania.
3. Kierownik wykonuje wszelkie prawa i obowiązki nałożone na LADWA powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
4. Do obowiązków i uprawnień Kierownika należy:
- kierowania praca, LADWA;
- zarządzanie personelem LADWA, w tym określenie obowiązków, kompetencji i uprawnień poszczególnych członków personelu;
- zarządzanie przestrzeganiem przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o prace, przepisów bhp i przeciwpożarowych;
- przyjmowanie skarg oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej; zatwierdzania procedur, instrukcji i innych wewnętrznych aktów normatywnych;
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżąca działalność ORIDENT;
- nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych;
- zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych;
- nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych.
XV. Obowiązki personelu pracującego w LADWA
1. Obowiązki personelu recepcji:
- rozliczanie pacjentów za wykonane zabiegi stomatologiczne (monitorowanie i ewidencjonowanie niedopłat pacjentów);
- przedstawianie Pacjentom obowiązującego cennika wykonywanych usług;
- rejestracja oraz dokonywanie wszystkich zmian terminu wizyt pacjentów;
- przygotowywanie kart zarejestrowanych pacjentów;
- archiwizacja dokumentacji medycznej;
- przestrzeganie tajemnicy informacji objętych tajemnica lekarska;
- przestrzeganie przepisów i zasad BHP, RODO ppoż. oraz postanowień procedur LADWA.
2. Obowiązki personelu medycznego - lekarzy stomatologów:
- wykonywanie zawodu lekarza dentysty zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób, zgodnie z zasadami etyki zawodowej oraz należytą starannością, a w szczególności zgodnie z Ustawa o Wykonywaniu Zawodu Lekarza i Lekarza Dentysty oraz Kodeksem Etyki Lekarskiej;
- prowadzenie dokumentacji medycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- wystawianie zwolnień lekarskich, recept oraz zaświadczeń w zakresie przeprowadzonego leczenia;
- przestrzeganie tajemnicy informacji objętych tajemnica lekarska;
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych;
- noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego;
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP, RODO i ppoż. oraz postanowień procedur LADWA.
3. Obowiązki asystentek stomatologicznych:
- Wsparcie lekarzy stomatologów w zakresie świadczenia usług medycznych;
- utrzymywanie sterylności gabinetów stomatologicznych;
- dbałość o sprawność sprzętu i sterylność narzędzi;
- zaopatrzenie gabinetu w materiały stomatologiczne;
- noszenie identyfikatora oraz stroju służbowego;
- przestrzeganie przepisów prawa, zasad BHP, RODO i PPOŻ oraz postanowień procedur LADWA.
XVI. Prawa i obowiązki pacjentów
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w LADWA pacjent ma prawo do:
- świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, wykonywanych dostępnymi metodami i środkami zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób przez osoby wykonujące zawód medyczny, z należytą starannością i zgodnie z zasadami etyki zawodowej;
- wyczerpującej i zrozumiałej informacji o swoim stanie zdrowia;
- uzyskania od osoby wykonującej zawód medyczny przystępnej informacji o stanie zdrowia, rozpoznaniu, proponowanych oraz możliwych metodach diagnostycznych i leczniczych, dających się przewidzieć następstwach ich zastosowania albo zaniechania, wynikach leczenia oraz rokowaniu w zakresie udzielanych przez tę osobę świadczeń zdrowotnych oraz zgodnie z posiadanymi przez nią uprawnieniami;
- do wyrażenia zgody na udzielenie wyżej wymienionych informacji osobom uprawnionym, wskazanym w dokumentacji medycznej;
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel LADWA;
2. Do obowiązków pacjenta należy:
- posiadanie stosownego dokumentu potwierdzającego tożsamość;
- udzielanie w trakcie wywiadu lekarskiego pełnej i prawdziwej informacji o jego stanie zdrowia i przebiegu dotychczasowego leczenia. Pacjent jest zobowiązany poinformować lekarza prowadzącego o stale przyjmowanych lekach (w tym także niezwiązanych z jednostka chorobowa, która jest przyczyna wizyty w LADWA).
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie LADWA;
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.;
- przestrzeganie zaleceń lekarza;
3. Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami Ustawy o Zawodach lekarza i Lekarza Dentysty.
4. Pacjent nie ma prawa do nagrywania wizerunku oraz głosu personelu LADWA za pośrednictwem nośników, telefonów komórkowych, dyktafonów, tabletów i innych urządzeń komunikacyjnych.
5. Podczas leczenia w gabinecie stomatologicznym może przebywać poza pacjentem lekarz stomatolog oraz asystentka stomatologiczna. W niektórych sytuacjach może znajdować się osoba trzecia w postaci asystenta stomatologicznego lub praktykanta. Na wyraźna prośbę Pacjenta w gabinecie może przebywać osoba towarzysząca.
XVII. Postanowienia końcowe
1. Regulamin ustala i zatwierdza Kierownik LADWA.
2. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odrębne przepisy.
3. Podanie Regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w rejestracji LADWA lub w trybie przewidzianym w pkt XIII.3.
4. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych pacjentów LADWA znajduje się na stronie internetowej pod adresem: ladwadent.pl
5. Postanowienia regulaminu zostaną podane do wiadomości wszystkich zatrudnionych w LADWA.
6. Załączniki do Regulaminu stanowią jego integralna część.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem 06.09.2021.
8. Wszelkie zmiany w regulaminie wchodzą w życie z dnia ich dokonania i udostępnienia w miejscach prowadzenia działalności oraz stronie internatowej ladwadent.pl.